+ -

Pages

N

Tipulah tak hancur
Tak berkecai, tak musnah

Tipulah tak sedih
Tak menangis, tak sebak

Tipulah dah lupa
Dah hilang, dah lesap

Tidak
Sekeping gambar itu
Terus wujud lagi
Dalam beg dalam hati
Disimpan rapi dan
Tak pernah sekali
Terdetik membuang

Mungkin hanya gambar pada kamu
Tapi itulah dia
Segala yang tinggal
Sisa harapan yang tinggi
Oh kalau bisa dilihat
Tak cukup leher ingin didongak

Tapi itu masa lampau
Tiada dah perlu mendongak
Hanya pandang ke bawah
Dari beg ke tangan
Pandangan selama yang sama

Berbeda nya kita akhirnya
Ya lah
Aku hanya melihat gambar
Statik, silam dan maya
Tapi kau
Kau melihat si dia
Realiti.

Aku akui dia cukup sempurna
Secocok indah kau berdua
Mungkin
Itu sebab aku di sini
Lesu tak berbuat apa
Tak mampu
Tapi tak apa
Cukup aku tahu
Bila kau dengan dia
Senyumanmu seolah dahulu
Masa aku menegurmu kali pertama
Dalam dewan berhias manusia
Buat dijadikan sekeping gambar









5 Kotak Konfusi: N Tipulah tak hancur Tak berkecai, tak musnah Tipulah tak sedih Tak menangis, tak sebak Tipulah dah lupa Dah hilang, dah lesap Tidak Sekeping ...
< >